Waarom samenwerken met een Virtual Assistant?

Een Virtual Assistant (VA) is een Personal Assistant op afstand. Zij werkt vanuit een eigen kantoor en is op flexibele basis beschikbaar.

De VA is meestal hoog opgeleid en heeft ervaring in het bedrijfsleven, waardoor zij direct aan de slag kan.

Maar de belangrijkste reden is dat de ondernemer alleen moet doen waar hij of zij goed in is, ondertussen het bedrijf structureel (online) laten groeien, maar nooit voldoende vrije tijd uit het oog verliezen. 

 

Wat kan je van een VA verwachten?

Dat ligt aan de ondernemer zelf. Een VA is op vele werkzaamheden inzetbaar. Van secretariële taken tot het leiden van projecten. Een VA heeft als doel de ondernemer te ontzorgen en werkt proactief. Dit doet zij efficiënt en effectief.

 

De ondersteuningsbehoefte van een ondernemer wordt steeds specifieker.

Hier biedt de VA een uitkomst. Zij is van alle markten thuis, heeft een groot netwerk en maakt gebruik van slimme online toepassingen.

 

Hoe gaat de samenwerking in de praktijk?

Na het kennismakingsgesprek en het afspreken van de werkzaamheden, zal de rest van de communicatie middels e-mail, telefoon, skype of whatsapp. Natuurlijk kan ze altijd langskomen om zaken verder te bespreken.

 

Misverstanden over de VA

De meeste ondernemers zijn van mening dat ze hier het geld niet voor hebben. Echter een VA werkt maar een aantal uur voor jou. In die tijd doet ze de werkzaamheden die jou veel tijd en energie kosten of waar je gewoon niet aan toe komt. Hierdoor houdt de ondernemer tijd en energie over voor andere zaken.

 

Wat is het verschil tussen een contract op uurbasis en projectbasis?

Wanneer je een contract op uurbasis afsluit, worden de afgesproken uren per maand voor je ingedeeld. Het ligt aan je eigen behoefte en werkzaamheden die je wilt uitbesteden, welk contract je afsluit.
Wanneer je een contract op projectbasis afsluit, dan betreft het een eenmalig groot project. Aan de hand van het intakegesprek wordt er een totaalprijs afgesproken.


Wat gebeurt er als ik geen gebruik heb gemaakt van mijn uren?

Wanneer er in een maand uren over zijn, gaan deze mee naar de volgende maand. Deze komen aan het eind van de contractperiode te vervallen.


Wat gebeurt er als ik meer uren nodig heb?

Wanneer het eenmalig is, ontvang je voor de meer uren een extra factuur. Zijn de werkzaamheden onjuist ingeschaald, dan wordt het contract hierop aangepast.


Ik heb een spoedklus, wat nu?
Natuurlijk kan het gebeuren dat je met je handen in het haar zit. Dit is geen enkel probleem. Neem contact met me op en samen kijken we naar de mogelijkheden. Het kan zijn dat hier een spoedtoeslag voor in rekening wordt gebracht.